goodbye Black Prince
That's life. Yesterday showed the first voyage of a cruise ship in Madeira. Today is the opposite. The Black Prince, of Fred. Olsen Lines has made the last pass in the port of Funchal. Since the first trip in 60 years, until yesterday, made 594 passes in Madeira island. Has the record. The ship is now in the Canary Islands. After passing through Lisbon, Portugal. He returned to Southampton in southern England, where he ends this latter cruise. In that day, 16 October, he no longer belongs to the european company. It was purchased by a Venezuelan company, the SAVECA, which will use it to cruises in those waters named Esmeralda. The reason the sale has to do with international requirements in safety Solas, which would oblige the great works on the ship, which does not seem to be necessary in Venezuela.
A vida é assim. Ontem mostrava a primeira viagem de um navio de cruzeiros à Madeira. Hoje é o oposto. O Black Prince, da Fred. Olsen Lines fez a última passagem no porto do Funchal. Desde a primeira viagem nos anos 60, até ontem, fez 594 passagens pela Madeira. Tem o recorde. O navio está agora nas ilhas Canárias. Depois passa por Lisboa, em Portugal. Regressa a Southampton, no sul de Inglaterra, de onde partiu para este último cruzeiro. No dia em que chega, no próximo dia 16, deixa de pertencer à companhia. Foi comprado por uma empresa venezuelana,a Saveca, que o vai utilizar em cruzeiros naquelas águas com o nome Esmeralda. A razão da venda tem a ver com exigências internacionais a nível de segurança Solas, que iria obrigar a grandes obras no navio, que não parecem ser necessárias na Venezuela.
About author: Paulo Camacho
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Do they need to patch a hole in the ship??
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